Ως αλλος θριαμβευτής ο Βλαντιμίρ Πούτιν διέσχισε την Τρίτη τη λεγόμενη γέφυρα της χιλιετίας, τη συνολικού κόστους 2,9 δισ. ευρώ γέφυρα της Κριμαίας που ενώνει την ομώνυμη χερσόνησο με την ηπειρωτική Ρωσία.
Ο ρώσος πρόεδρος διέσχισε τη ολοκαίνουρια γέφυρα οδηγώντας ένα φορτηγό μάρκας Kamaz, στην κεφαλή μίας μεγάλης πομπής 36 οχημάτων και μηχανημάτων που συμμετείχαν στο έργο κατασκευής της γέφυρας.
Το κόστος κατασκευής του έργου άγγιξε 228 δισεκατομμύρια ρούβλια (2,9 δισ. ευρώ) ενώ η ανάδοχος εταιρεία του έργου Stroigazmontage του ρώσου μεγιστάνα Αρκάντι Ρότεμπεργκ (προσωπικού φίλου του Πούτιν) στην οποία είχε ανατεθεί το έργο χωρίς διαγωνισμό, καθώς δεν υπήρξε άλλος υποψήφιος, είχε υπογράψει συμβόλαιο 222,4 δισ. ρουβλίων.
Συνοδεία του επικεφαλής του έργου Αλεξάντρ Οστρόφσκι, ο Πούτιν ξεκίνησε από την πλευρά της ηπειρωτικής χώρας για να διανύσει τα 19 χιλιόμετρα της γέφυρας και να φθάσει με το Κamaz στη αντίπερα άκρη, στο έδαφος της χερσονήσου, μετά από περίπου 20 λεπτά.
Εκεί τον περίμεναν όλοι όσοι είχαν λάβει μέρος στο έργο κατασκευής της γέφυρας καθώς επίσης και γνωστοί ρώσοι καλλιτέχνες που έδωσαν γιορτινό τόνο στην τελετή εγκαινίων της γέφυρας.
«Ειλικρινά σας συγχαίρω όλους επ’ ευκαιρία αυτής της εορταστικής και ιστορικής ημέρας. Και είναι ιστορική επειδή σε διάφορες ιστορικές περιόδους , ακόμη από την εποχή του τσάρου, ο κόσμος οραματίζονταν να χτιστεί μια τέτοια γέφυρα, στη συνεχεία η ιδέα επανήλθε την δεκαετία του 1930, του 1940 του 1950 και να που χάρη στη δική σας δουλειά, στο δικό σας ταλέντο, το έργο, το θαύμα αυτό, ολοκληρώθηκε», ανέφερε στον χαιρετισμό του ο Πούτιν.
Απευθυνόμενος στους συντελεστές του έργου, τους εκθείασε για το γεγονός ότι «έθεσαν το κρατικό συμφέρον υπεράνω των προσωπικών και ομαδικών συμφερόντων», ενώ εκτίμησε ότι «η γέφυρα αυτή θα κάνει ακόμη πιο ελκυστική την Κριμαία και τη Σεβαστούπολη».
«Συγχαίρω όλους εσάς και σας εύχομαι νέες επιτυχίες. Ένα μεγάλο ευχαριστώ! Είσαστε οι καλύτεροι άνθρωποι, οι καλύτεροι οικοδόμοι», κατέληξε ο πρόεδρος Πούτιν στον σύντομο χαιρετισμό του στην τοποθεσία Κέρτς.
Το έργο της γέφυρας θεωρείται ζωτικής σημασίας τόσο σε πρακτικό όσο και σε συμβολικό επίπεδο, καθώς μαζί με το σιδηροδρομικό της κομμάτι ενσωματώνει ουσιαστικά την Κριμαία (που προραρτήθηκε από τη Ρωσία μετά το δημοψήφισμα του 2014) στο ρωσικό συγκοινωνιακό δίκτυο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατασκευή της γέφυρας ολοκληρώθηκε έξι μήνες πριν από την προβλεπόμενη ημερομηνία του χρονοδιαγράμματος κατόπιν σχετικής παράκλησης του Πούτιν προς τον στενό του φίλο Αρκάντι Ρότενμπεργκ ώστε να προλάβουν το καλοκαίρι και τις θερινές διακοπές χιλιάδων Ρώσων.
Την Τετάρτη η γέφυρα αναμένεται να ανοίξει για ΙΧ και λεωφορεία, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση από το Κρασνοντάρ προς την Κριμαία και αντιστρόφως. Η διέλευση των φορτηγών θα επιτραπεί από το φθινόπωρο.
Στο βίντεο που ακολουθεί, η πανηγυρική φωταγώγηση της νεότευκτης γέφυρας:
Σε 24ωρη βάση ο αυτοκινητόδρομος που συνδέει την ηπειρωτική Ρωσία με τη χερσόνησο της Κριμαίας θα μπορεί να εξυπηρετεί έως και 40.000 αυτοκίνητα, ενώ αντίστοιχα η σιδηροδρομική γραμμή 47 διπλές αμαξοστοιχίες.
Όπως εκτιμάται, ετησίως από τη γέφυρα της Κριμαίας θα διέρχονται 14 εκατομμύρια επιβάτες και 13 εκατομμύρια τόνοι φορτίου.