Κοντή μνήμη καταλογίζει στον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Χατζηδάκης, με αφορμή την αντίδραση του υπουργού σχετικά με την Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου της Ε.Ε. για τα δημόσια έργα και ειδικότερα τα έργα των αυτοκινητοδρόμων.
Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ υπενθυμίζει με νόημα στον υπουργό ότι την περίοδο 2000-2014 ήταν προβεβλημένο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, οπότε δεν μπορεί να παρουσιάζεται ως καταγγέλλων για τις υπερκοστολογήσεις στα έργα των αυτοκινητοδρόμων.
«Η Νέα Δημοκρατία, στην περίοδο 2000 – 2004 και 2009-2011, ήταν στην Αντιπολίτευση. Είχε δε κατ’ επανάληψη ασκήσει σκληρή κριτική σε σχέση με την πολιτική στα δημόσια έργα. Ας μην καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ πράγματα τα οποία είχαμε πρώτοι καταγγείλει εμείς. Όσον αφορά δε στον κ. Σπίρτζη, του υπενθυμίζουμε απλώς ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου 2000 – 20014 ήταν προβεβλημένο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ. Επομένως τι παριστάνει σήμερα με τις καταγγελίες;», διερωτάται χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.
Σε δήλωσή του υπουργός Μεταφορών είχε χαρακτηρίσει την έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για τους αυτοκινητοδρόμους ως «πλήρη δικαίωση» όσων έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ «για τις συμβάσεις της ΝΔ και τις αναθεωρήσεις, για τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων για το ότι παραλάβαμε σταματημένα έργα με όχι μόνο μεγάλα ποσά αλλά και με μεγάλες εκκρεμότητες, πάνω από 50%, στις απαλλοτριώσεις, στις αδειοδοτήσεις και στα αρχαιολογικά έργα».
«Οι διεκδικήσεις των παραχωρησιούχων ήταν πάνω από 1,2 δισ. και με τη διαπραγμάτευση που πέτυχε η ελληνική κυβέρνηση κερδήθηκαν 764 εκατ. και η ΝΔ είχε το θράσος να χαρακτηρίσει το υπόλοιπο πανωπροίκια», σημείωνε στη δήλωσή του ο κ. Σπίρτζης.
Σημειώνει επίσης, ότι το 2007 επί κυβέρνησης Καραμανλή υπεγράφησαν οι συμβάσεις παραχώρησης των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων οι οποίες ψηφίστηκαν από τη Βουλή με ευρύτατη πλειοψηφία, έργα εκ των οποίων ορισμένα εγκαινιάστηκαν διθυραμβικά από τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, η κβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που σήμερα παριστάνει τον τιμητή για τα δημόσια έργα, είναι αυτή που ευθύνεται -λόγω της περιβόητης διαπραγμάτευσης Βαρουφάκη, του σκουπίσματος των ταμειακών διαθεσίμων του Δημοσίου και των capital controls- για τη διακοπή των εργασιών στους αυτοκινητόδρομους το 2015. Και ως αποτέλεσμα αυτών των επιλογών, ο κ. Σπίρτζης έδωσε “πανωπροίκι” 500 εκ. ευρώ στους εργολάβους για να επανεκκινήσουν.
«Κρείττον το σιγάν, λοιπόν», καταλήγει στη δήλωσή του ο αντιπρόεδρος της ΝΔ.
Η απάντηση Σπίρτζη στον Κ. Χατζηδάκη:
«Αμετανόητος… Άριστος ο κ. Χατζηδάκης ξέχασε να μιλήσει για την ταμπακέρα… Του υπενθυμίζουμε, ότι σύμφωνα με την Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, το υπέρογκο κόστος των αυτοκινητοδρόμων προήλθε τόσο από τις συμβάσεις που υπέγραψε ο Γ. Σουφλιάς όσο και από τις αναθεωρήσεις των συμβάσεων αυτών το 2013 με υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας τον ίδιο, ο οποίος παρακολουθούσε εκ του σύνεγγυς και τις σχετικές διαπραγματεύσεις», τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση από το υπουργείο Μεταφορών για όσα ανέφερε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ.
Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για «διαρκείς προσπάθειες διαστρέβλωσης της πραγματικότητας και δημιουργίας fake news του κ. Χατζηδάκη και των υπολοίπων μεταρρυθμιστικών δυνάμεων που ναρκοθέτησαν όλα τα έργα των αυτοκινητοδρόμων» και τώρα όπως υπογραμμίζεται, «αμήχανοι και μοιραίοι, παντελώς έκθετοι, ψάχνουν συνενόχους για το έγκλημα που συντελέστηκε εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των Ελλήνων πολιτών, ανακαλύπτοντας πανωπροίκια τα οποία αυτοί προέβλεψαν στις συμβάσεις τους και εμείς μειώσαμε κατά 764.477.733 ευρώ για τους τέσσερις αυτοκινητόδρομους».