Πόσα πήρε ο Παναγιώτης Ψωμιάδης για να εμφανιστεί ως Ζορό σε αποκριάτικη διαφήμιση των Jumbo υπό τους ήχους μιας διασκευής-παρωδία του ύμνου της Νέας Δημοκρατίας; Ποιος είναι πίσω από το πολυσυζητημένο σποτ; Και γιατί τελικά αποσύρεται το διαφημιστικό; Μια διαφήμιση που ξαφνικά έγινε θέμα μικροπολιτικής.
Το σποτ βγήκε στα social media, μέσα από τον επίσημο λογαριασμό των πολυκαταστημάτων το μεσημέρι του Σαββάτου και έγινε viral, δεν χρειάστηκε καν η τηλεόραση.
Πέραν του κραυγαλέου του θεάματος, ένας γαλάζιος πρώην νομάρχης Θεσσαλονίκης, πρώην περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και υποψήφιος αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας (το 2009 είχε πάρει 10,22%), να εμφανίζεται ως Ζορό και να παίζει σε διαφήμιση, υπήρχε και η διάχυτη αίσθηση ειρωνείας προς τη ΝΔ, λόγω και της χρήσης της μουσικής του συνθέτη Ρόμπερτ Ουίλιαμς.
Γι’ αυτόν τον λόγο υπήρξε και διάβημα από την Πειραιώς ώστε να πάψει η χρήση του (άτυπου) ύμνου του κόμματος και όπως έγινε γνωστό ο κ. Ψωμιάδης ειδοποιήθηκε να γυρίσει ξανά το σποτ.
Ηδη το βίντεο αποσύρθηκε από τα social media της Jumbo και στο Facebook παίζει χωρίς ήχο, χωρίς δηλαδή να ακούγεται η παρωδία του τραγουδιού του Ουίλιαμς, ο οποίος είναι αυτός που έχει τα πνευματικά δικαιώματα και όχι φυσικά η ΝΔ. Οπως, εξάλλου, ξεκαθάρισε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα (βλέπε παρακάτω), είχε εξασφαλιστεί η συναίνεση του συνθέτη για τη χρήση και διασκευή της μουσικής και το σποτ θα αλλάξει ώστε να αποφευχθεί η σύνδεσή του με πολιτικά κόμματα.
Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα πήρε πολιτικές διαστάσεις. O γραμματέας της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης προανήγγειλε, σε ομιλία του σε κομματική εκδήλωση στην Καβάλα, τη διαγραφή του κ. Ψωμιάδη από το κόμμα. Σχολιάζοντας και τις δηλώσεις του κ. Ψωμιάδη ότι η ΝΔ τον πρόδωσε, ο κ. Αυγενάκης είπε: «Πρόκειται για γελοιότητα τόσο για το διαφημιστικό σποτάκι όσο και για τη δήλωση με τα όσα λέει και κάνει ο κ. Ψωμιάδης δεν ανήκει πλέον στη Νέα Δημοκρατία».
Βλέπετε, πρώτος ο κ. Ψωμιάδης ήταν που βρήκε την ευκαιρία για να επιστρέψει στη δημόσια σφαίρα και από το πρωί της Κυριακής έδωσε μια σειρά από συνεντεύξεις. Σε μία από αυτές, στον Real FM, εξέφρασε το παράπονό του για τη Νέα Δημοκρατία.
«Ο Ζορό ήταν προστάτης των φτωχών και των αδυνάτων. Δέχθηκα μια πρόταση-πρόσκληση από το γραφείο που διαφημίζει τα Jumbo και από εκεί και πέρα έπειτα από κάποιες συζητήσεις και αλλαγές που κάναμε στο σενάριο, διότι κάποια πράγματα δεν με κάλυπταν, ξεκινήσαμε», είπε ο κ. Ψωμιάδης, για να συμπληρώσει: «Περίμενε η ΝΔ να κάνω αυτή την κίνηση για να με θυμηθεί; Τέσσερα χρόνια δεν έχω δεχτεί ούτε ένα τηλέφωνο, ούτε ένα ευχαριστώ για τα 35 χρόνια προσφοράς μου στη ΝΔ. Είμαι καψούρης από τη φύση μου. Η καψούρα μου είναι η ΝΔ αλλά η ΝΔ δεν θέλει την καψούρα μου, άρα η καψούρα πρέπει να ψάξει κάτι άλλο. Αν δεχθώ τηλεφώνημα από τον κ. Μητσοτάκη, κάτω από κάποιες προϋποθέσεις, εγώ δηλώνω παρών. Άλλοι έφυγαν από τη ΝΔ, εγώ είμαι πιστός στις αξίες και τις αρχές της ΝΔ».
Για τη χρήση του τραγουδιού που τη δεκαετία του 1980 ήταν κάτι σαν ύμνος της ΝΔ, ο κ. Ψωμιάδης, ο οποίος το 2009 είχε ψηφιστεί από το 10% των μελών και των φίλων της ΝΔ για αρχηγός του κόμματος, απάντησε: «Τι σχέση έχω με το τραγούδι; Δεν το επέλεξα εγώ. Το τραγούδι δεν είναι παρεξηγήσιμο».
«Σοβαροφανείς και κομπλεξικοί»
Μιλώντας στον ραδιοσταθμό «ΘΕΜΑ 104,6», ο κ. Ψωμιάδης έκανε λόγο ακόμα και για κομπλεξικούς πολιτικούς: «Δεν περίμενα ότι θα προκαλέσω τέτοιο σεισμό. Πρέπει να σημειώσουμε ότι το χιούμορ είναι το αλατοπίπερο της ζωής. Αν ο πολιτικός δεν έχει χιούμορ είναι “κενό” γράμμα. Εγώ έχω συνηθίσει τον ελληνικό λαό σε τέτοιες απρόβλεπτες καταστάσεις. Για να σας εξηγήσω, μου δόθηκε ένα σενάριο και κάναμε κάποιες μετατροπές σε κάποιες λέξεις. Δεν ήταν επιλογή μου η μουσική, που μας θυμίζει τα καλά, αξέχαστα χρόνια της μεγάλης Νέας Δημοκρατίας. Κακώς παρεξήγησαν κάποιοι τη μουσική αυτή. Αντιθέτως, έπρεπε να θυμηθούν τα νιάτα τους. Υπάρχουν πολλοί σοβαροφανείς και κομπλεξικοί μέσα σε αυτή την κοινωνία και στον πολιτικό στίβο»
Οσο για αμοιβή; Ο κ. Ψωμιάδης επέμεινε ότι το έκανε δωρεάν. «Η πορεία του Παναγιώτη Ψωμιάδη απέδειξε πως ό,τι κάνω, το κάνω γιατί το αγαπώ. Κανένα τίμημα δεν υπήρχε. Ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για να βγω στο προσκήνιο. Κάποια ψιλοέξοδα μου κάλυψαν, γύρω στα 500 ευρώ. Αν με ενδιέφερε το τίμημα, σήμερα δεν είχα ένα τεράστιο οικονομικό πρόβλημα όπως ο ελληνικός λαός , ούτε θα πουλούσα το μοναδικό σπίτι της κόρης μου για να μπορέσω να πληρώσω τις υποχρεώσεις και τις τράπεζες».
Ωστόσο αυτή η (τρόπον τινά πολιτική) διαφήμιση δεν είχε μόνο την «καψούρα» του κ. Ψωμιάδη. Είχε και θεωρίες για δάκτυλο των… ΑΝΕΛ εις βάρος της Νέας Δημοκρατίας. Αυτήν τη θεωρία τη διατύπωσε ο δημοσιογράφος Κωνσταντίνος Μπογδάνος ο οποίος μέσω Twitter ανέφερε: «Πίσω από την “αθώα” διαφήμιση jumbo με τον Ψωμιάδη και τον ύμνο της ΝΔ είναι η εταιρία Polen και ο Πολύκαρπος Ζαλώνης, άνθρωπος του Πάνου Καμμενου. Είναι ο ίδιος που έκανε το προεκλογικό σποτ των ΑΝΕΛ με το τραινάκι. Άλλες απορίες;».