Το Facebook, σύμφωνα με τον Guardian, ανακοίνωσε ότι αλλάζει φορολογική τακτική και «φιλοσοφία». Από εδώ και εμπρός θα εγγράφει τα έσοδα από τις διαφημίσεις στις χώρες που τα εισπράττει.
Συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο ανέφερε ότι το 2018 τα έσοδα από τις διαφημίσεις θα δηλώνονται ως φορολογητέα κέρδη σε 25 χώρες σε όλο τον κόσμο και όχι μόνο στην έδρα της εταιρείας στην Ιρλανδία. Αυτή η κίνηση θα υποχρεώσει αυτομάτως την εταιρεία να πληρώσει υψηλότερους φόρους σε χώρες όπου θα δηλώνει τα έσοδά της, όπως στη Γαλλία, στη Γερμανία και στην Ιταλία.
Ωστόσο, αυτό θα εξαρτηθεί από τον τρόπο με τον οποίο θα υπολογίσει η Facebook τα έσοδά της σε κάθε χώρα. Εντούτοις, τα έσοδα από τη διαφημιστική της πλατφόρμα self-serve, όπου εκατομμύρια μικρότεροι διαφημιστές αγοράζουν διαφημιστικό χώρο, θα εξακολουθήσουν να δηλώνονται στην Ιρλανδία.
Ο οικονομικός διευθυντής του Facebook, Ντέιβ Ουένερ, δήλωσε ότι η εταιρεία του αποφάσισε να δημιουργήσει τοπικές δομές πωλήσεων στις χώρες στις οποίες διαθέτει γραφεία για την υποστήριξη των πωλήσεών του σε τοπικές διαφημιστικές εταιρείες.
«Με απλά λόγια, η κίνησή μας σημαίνει ότι τα διαφημιστικά έσοδα που υποστηρίζονται από τις τοπικές ομάδες δεν θα εγγράφονται πλέον στη διεθνή έδρα μας στο Δουβλίνο, αλλά θα εγγράφονται στην τοπική εταιρεία σε κάθε χώρα», σημείωσε ο Ουένερ σε ιντερνετική ανάρτησή του. Ο μάνατζερ της εταιρείας πρόσθεσε ότι με τον τρόπο αυτό θα υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, κάτι που ζητούν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.
Τα περασμένα χρόνια ο αμερικανικός κολοσσός μετέφερε τα κέρδη του στην Ιρλανδία, όπου εδρεύει, ή σε άλλες χώρες με χαμηλούς συντελεστές φορολόγησης, όπως το Λουξεμβούργο.
Το Facebook και οι άλλοι πολυεθνικοί γίγαντες όπως η Google, η Apple και η Amazon (οι λεγόμενοι «big four») έχουν εδώ και καιρό μπει στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξαιτίας της πολιτικής μεταφοράς των κερδών τους προκειμένου να αποφύγουν τη φορολόγησή τους.
Οπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα, οι πρακτικές «φορολογικής βελτιστοποίησης» του Facebook και της Google κόστισαν 5,4 δισ. ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ενωση την περίοδο 2013-2015. Και αυτό, πια, θα αλλάξει.