Ο Καντάτ σε συναυλία το 2014 | EPA/HUGO MARIE
Επικαιρότητα

Οργή στη Γαλλία για το εξώφυλλο του δολοφόνου της Μαρί Τρεντινιάν

Δεκατέσσερα χρόνια μετά τη δολοφονία της φίλης του και ενώ στη Γαλλία έχει φτάσει ο θόρυβος από το χολιγουντιανό σκάνδαλο Γουάινσταϊν, ο μουσικός Μπερτράν Καντάτ αποθεώνεται σε εξώφυλλο περιοδικού
Protagon Team

Μέσα στην συγκυρία των καταγγελιών συστηματικής σεξουαλικής παρενόχλησης από τον παραγωγό Χάρβεϊ Γουάινστάιν -και όχι μόνο αυτόν- η επιλογή γαλλικού μουσικού περιοδικού να αφιερώσει το εξώφυλλό του σε έναν άνδρα που καταδικάστηκε για τη δολοφονία της φίλης του τουλάχιστον εξοργίζει.

Ο μουσικός Μπερτράν Καντάτ είναι το πρόσωπο στο εξώφυλλο του περιοδικού Les Inrockuptibles αυτές τις ημέρες, 14 χρόνια μετά τη δολοφονία της φίλης του Μαρί Τρεντινιάν.

Ο Καντάτ τον Αύγουστο του 2003 ξυλοκόπησε άγρια την Τρεντινιάν, ηθοποιό και κόρη του επίσης ηθοποιού Ζαν-Λουί Τρεντινιάν. Ηταν αναίσθητη για ώρες από χτυπήματα στο κεφάλι, πριν καλέσει ο ίδιος την άμεση βοήθεια. Η Τρεντινιάν υπέκυψε λίγο αργότερα στο νοσοκομείο.

Ο μουσικός κρίθηκε ένοχος από το δικαστήριο που του επέβαλε ποινή οκτώ ετών. Αποφυλακίστηκε στα τέσσερα χρόνια με αναστολή.

Πλέον έχει επιστρέψει στην μουσική και προβάλλει μάλιστα τον νέο του δίσκο μέσα από το Inrockuptibles.

Το περιοδικό παραδέχτηκε ότι η συγκυρία του εξωφύλλου μέσα στον σάλο από την περίπτωση του Γουάινσταϊν είναι ατυχής, αλλά και ότι το ίδιο το εξώφυλλο αμφιλεγόμενο. «Σε αυτούς που πληγώθηκαν εκφράζουμε την ειλικρινή μας λύπη», καταλήγει.

Η απόφαση του περιοδικού αμέσως προκάλεσε κύμα αντιδράσεων στη Γαλλία στα κοινωνικά δίκτυα.

Το περιοδικό Elle απάντησε μια φωτογραφία της Τρεντινιάν  και ένα εντιτόριαλ με τον τίτλο «Στο όνομα της Μαρί».

Σε αυτό σημειώνει ότι η Τρεντινιάν «πέθανε από τα χτυπήματα του φίλου της. Σήμερα είναι σύμβολο, το πρόσωπό της έγινε αυτό όλων γυναικών θυμάτων των ανδρών. Το πρόσωπο των 123 γυναικών που σκοτώθηκαν πέρυσι από τους συντρόφους τους».

Πέρυσι στη Γαλλία υποβλήθηκαν 216.000 καταγγελίες παρενόχλησης ή επίθεσης, γράφει το Elle και επαινεί όσες είχαν το θάρρος να μιλήσουν δημόσια, όπως και τις γυναίκες που κατήγγειλαν τον Γουάινσταϊν.