Ο ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ | REUTERS/Stephen Lam
Επικαιρότητα

Ο Ζάκερμπεργκ θα δώσει στο Κογκρέσο αντίγραφα των ρωσικών (;) πολιτικών διαφημίσεων

Πάνω από 3.000 στοχευμένες πολιτικές διαφημίσεις αγοράστηκαν πιθανόν από Ρώσους στο Facebook με στόχο να επηρεάσουν τις προεδρικές εκλογές του 2016, παραδέχεται πλέον το κοινωνικό δίκτυο που σπεύδει να συνεργαστεί με το Κογκρέσο
Protagon Team

Aν και αρχικά είχε προσπαθήσει να υποβαθμίσει τη σημασία του προβλήματος, τελικά το Facebook αποφάσισε να συνεργαστεί με την επιτροπή του Κογκρέσου που ερευνά τη ρωσικά επιρροή στις προεδρικές εκλογές του 2016.

Τη Δευτέρα το Facebook πρόκειται να παραδώσει αντίγραφα περίπου 3.000 διαφημίσεων που, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει το Facebook, πιθανώς αγοράστηκαν από Ρώσους.

Πιθανός στόχος των αγορών, που έγιναν πριν και μετά τις προεδρικές εκλογές του 2016, ήταν ο επηρεασμός του αποτελέσματος των αμερικανικών εκλογών.

Μαζί με τις διαφημίσεις, το Facebook θα δώσει στην επιτροπή δεδομένα για το ποιοι χρήστες ήταν το κοινό των διαφημίσεων, αλλά και πόσο κόστισε κάθε μία.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η διαφημιστική εκστρατεία που κόστισε γύρω στα 100.000 δολάρια επιδίωκε να ενισχύσει διχαστικά πολιτικά και κοινωνικά μηνύματα. Όπως σημειώνει το Reuters, κάποιες διαφημίσεις ανέφεραν, για παράδειγμα, ότι η Χίλαρι Κλίντον υποστηρίζεται από μουσουλμάνους, ενώ άλλες σχετίζονταν με το κίνημα εναντίον της αστυνομικής βίας κατά των Αφροαμερικανών.

Εν τω μεταξύ, το Facebook έχει ήδη δώσει στον ειδικό σύμβουλο Ρόμπερτ Μόλερ πληροφορίες για διαφημίσεις που σχετίζονται με τη Ρωσία στο πλαίσιο των δικών του ερευνών για την ρωσική επιρροή στις αμερικανικές εκλογές.

Από την πλευρά της η Ρωσία έχει αρνηθεί κάθε ανάμιξη στην εκλογική διαδικασία.

Ο ρόλος του Facebook αλλά και άλλων κοινωνικών δικτύων όπως το Twitter στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές έχει συζητηθεί  σε μεγάλη έκταση, κυρίως γιατί έγιναν όχημα για τον επηρεασμό της κοινής γνώμης από εξωτερικές δυνάμεις – και ειδικά τη Ρωσία.

Τον περασμένο μήνα ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ απάντησε θετικά σε σχετικό αίτημα του Κογκρέσου για τη διάθεση του υλικού στο πλαίσιο των ερευνών.

Με ένα μήνυμά του ο Ζάκερμπεργκ παραδέχτηκε ότι πέρυσι, εκλογική χρονιά στις ΗΠΑ, είχαν αγοραστεί χιλιάδες πολιτικές διαφημίσεις και ότι το Facebook θα λάβει -κατόπιν εορτής θα έλεγαν πολλοί- μέτρα για περισσότερη διαφάνεια στις πολιτικές διαφημίσεις μέσα από το δίκτυο.