Μετά την «Παπαστράτος» και τη νεοφυή Impact Hub Athens, τo επιχειρηματικό τρένο του Αλέξη Τσίπρα σταμάτησε τη Δευτέρα στις εγκαταστάσεις της εταιρείας παραγωγής καλλυντικών Apivita. Μιας εταιρείας-πρότυπο για τα ελληνικά δεδομένα, όπως υπερήφανος υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός Ερευνας και Καινοτομίας, Κώστας Φωτάκης, σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Μια εταιρεία που όμως υποχρεώθηκε να καταφύγει στη λύση της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της στην ισπανικών συμφερόντων Puig, υπό την ασφυκτική πίεση των capital controls, του κράτους-κακοπληρωτή (βλέπε επιστροφή ΦΠΑ) και της δραματικής έλλειψης ρευστότητας που αντιμετώπιζε…
Kαι μπορεί με την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου να εξασφαλίστηκε η κεφαλαιακή επάρκεια της Apitvita και να παρέμειναν στην Ελλάδα η γραμμή παραγωγής και η έδρα της, η σκληρή αλήθεια όμως είναι ότι ο Πρωθυπουργός και οι συν αυτώ πανηγυρίζουν για μία εταιρεία που είναι μεν πρότυπο, αλλά υπήρξε θύμα της κρίσης και ειδικά των πρώτων καταστροφικών μηνών της διακυβέρνησής του. Πανηγυρίζουν δηλαδή για μια Ελλάδα που τελικά «ανάγκασε» την Apivita να πουληθεί.
Ετσι μετά το «μας κάνει πλάκα» για τη επένδυση της «Παπαστράτος» και το «θα σε κάνω υπουργό Οικονομικών αν πάει καλά η εκμάθηση των ελληνικών» στον άγγλο συνομιλητή του κατά την επίσκεψη στο Impact Hub, και σε αυτή την περίσταση, ο Πρωθυπουργός επιστράτευσε ένα… ευρηματικό λογοπαίγνιο για να επαινέσει τις επιδόσεις της εταιρείας.
«Ο,τι είναι η Μπαρτσελόνα για το ποδόσφαιρο είναι για η Apivita για τα προϊόντα», είπε φανερά ικανοποιημένος για το επίπεδο και το μεστό λόγο της ατάκας, κατά τη συνομιλία του με τους εκπροσώπους της εταιρείας, ενώ δεν παρέλειψε να δοκιμάσει και τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για τα προϊόντα της.
Κατά τον χαιρετισμό του στις εγκαταστάσεις της Apivita, ο κ. Τσίπρας εξήρε την επιχειρηματική προσπάθεια «που κατάφερε να μεγαλουργήσει στην ελληνική και διεθνή αγορά με μια διαφορετική φιλοσοφία, όχι μόνο στον τρόπο οργάνωσης παραγωγής αλλά στην ουσία της παραγωγής», γιατί, όπως είπε, «βασικό αξιακό θεμέλιο του παραγωγικού της προτύπου είναι ότι η κερδοφορία δεν μπορεί να είναι ο αυτοσκοπός στην εξυπηρέτηση του οποίου θα θυσιάσουμε τα πάντα».
Ούτε λόγος βέβαια για τους λόγους που ανάγκασαν τη διοίκηση της εταιρείας να ανακοινώσει στις αρχές του περασμένου Μαρτίου την είσοδο του ισπανικού ομίλου Puig στο μετοχικό της κεφάλαιο, ως πλειοψηφούντος μετόχου, με τους ιδρυτές της -την οικογένεια Κουτσιανά- να κατέχουν πλέον την καταστατική μειοψηφία (ποσοστό 33,33%).