Ο πρωταγωνιστής είναι ο ίδιος: ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης. Η μουσική είναι πάλι της Ευανθίας Ρεμπούτσικα. Η νοσταλγία για τα μεταπολεμικά χρόνια είναι και πάλι εδώ. Ο Τάσος Μπουλμέτης χρησιμοποιεί τα ίδια υλικά που χρησιμοποίησε στην «Πολίτικη Κουζίνα» – ακόμα και το «κωνσταντινοπολίτικο» στοιχείο είναι και πάλι ευδιάκριτο. Το ερώτημα είναι αν θα δούμε κάτι καινούργιο.
Δεκατέσσερα χρόνια μετά την «Πολίτικη Κουζίνα», ο διακεκριμένος σκηνοθέτης βρίσκεται στο στάδιο του μοντάζ για την τελευταία ταινία του, το «1968», που θα βγει στις αίθουσες την επόμενη χρονιά -μισό αιώνα μετά από τη χρονολογία του τίτλου. Αυτή τη φορά ο Μπουλμέτης δεν καταπιάνεται με τις διώξεις των Κωνσταντινοπολιτών από τους Τούρκους, αλλά με τον αθλητικό άθλο της ομάδας των Κωνσταντινοπολιτών, της ΑΕΚ, η οποία τον Απρίλιο του 1968 κατέκτησε το Κύπελλο Ευρώπης στο μπάσκετ -τον πρώτο τίτλο που κατέκτησε ποτέ ελληνικός σύλλογος.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Τάσος Μπουλμέτης εμπνέεται από τον «επικό» αγώνα ΑΕΚ – Σλάβια Πράγας του 1968 και, 50 χρόνια μετά, επιστρατεύει ένα επώνυμο, γεμάτο εκπλήξεις, καστ για να αποκαλύψει το συναρπαστικό παρασκήνιο πίσω από «το άπιαστο όνειρο που έγινε πραγματικότητα»: Ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, ο Γιώργος Μητσικώστας, η Βασιλική Τρουφάκου, ο Ορφέας Αυγουστίδης, ο Στέλιος Μάινας, και πολλοί ακόμα αγαπημένοι ηθοποιοί, ενσαρκώνουν καθημερινές ιστορίες τη χρονιά που η αναπάντεχη νίκη. Ήταν όμως παράλληλα το 19068, μια χρονιά που σημαδεύτηκε από καθοριστικές αλλαγές σε όλο τον πλανήτη – απλώς εδώ δεν πήραμε χαμπάρι λόγω Χούντας.
Κατά την περιγραφή του φιλμ, δύο μόλις χρόνια μετά τον «Νοτιά», ο Μπουλμέτης με αφορμή τον εμβληματικό αγώνα μπάσκετ του 1968 στήνει μια ανθρώπινη ιστορία γεμάτη χιούμορ και νοσταλγία. Θα καταδείξει άραγε ο Μπουλμέτης, που υπογράφει το σενάριο, ότι αυτός ο τελικός με τη Σλάβια Πράγμας στο Καλλιμάρμαρο ήταν εκτός από αθλητικός άθλος και μια καλή προπαγάνδα των συνταγματαρχών για να κρατήσουν τους Ελληνες στο σκοτάδι ενώ ο κόσμος γύρω τους άλλαζε; Η απάντηση στις αίθουσες σε λίγους μήνες.