Εξω από τη ζώνη όπου για σχεδόν τρία χρόνια διεξάγονταν οι έρευνες -και πιθανόν λίγο βορειότερα από αυτή- φαίνεται να βρίσκεται το αεροσκάφος της πτήσης 370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών το οποίο χάθηκε το 2014 στον Ινδικό Ωκεανό.
Είναι η τελευταία -μία από τις πολλές- θεωρία των ειδικών που δεν έχουν σταματήσει να αναζητούν τα αίτια της πιο μυστηριώδους εξαφάνισης αεροσκάφους των τελευταίων ετών. Σύμφωνα με το BBC, οι Αυστραλοί ειδικοί δηλώνουν «περισσότερο σίγουροι» για την θέση του αεροσκάφους, όσο σίγουρος μπορεί να είναι κανένας με την έρευνα στη μέση του ωκεανού.
Οι αναλύσεις και οι δοκιμές των ειδικών με τη βοήθεια φτερών αεροσκαφών (ομοιώματα αλλά και με πραγματικό τμήμα από Boeing 777, όπως στη μοιραία πτήση) έδειξαν ότι η πιθανή περιοχή πρόσκρουσης είναι μια ζώνη 25.000 τ.χλμ βόρεια από μια ζώνη έκτασης 120.000 τ.χλμ στην οποία γίνονταν οι υποθαλάσσιες έρευνες.
Με τα ελληνικά δεδομένα, αν η προηγούμενη έρευνα διεξαγόταν σε μια περιοχή σχεδόν όσο η Ελλάδα, η νέα ζώνη που υποδείχτηκε είναι λίγο μεγαλύτερη από την Πελοπόννησο.
Η δοκιμή με τα φτερά του αεροσκάφους που άφησαν να παρασυρθούν από τα κύματα έδειξε ότι η πρόσκρουση θα μπορούσε να είχε γίνει βορειότερα από αυτό που εκτιμήθηκε αρχικά.
Ωστόσο, οι νέες εκτιμήσεις δεν θα ανοίξουν εκ νέου την έρευνα – τουλάχιστον όχι αυτόματα.
Η πτήση MH370 από τη Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο εξαφανίστηκε λίγη ώρα μετά την απογείωση. Πιθανολογείται ότι έπεσε στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, σε περιοχή περί τα 2.000 χιλιόμετρα από τις ακτές της Αυστραλίας.
Ως τώρα έχουν εντοπιστεί μερικά μικρής σημασίας κομμάτια του αεροσκάφους, αλλά κανένα ίχνος από τους 239 επιβαίνοντες.
Οι έρευνες για το αεροσκάφος, που διεξάγονταν από την Αυστραλία, τη Μαλαισία και την Κίνα σταμάτησαν επίσημα τον περασμένο Ιανουάριο.