Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου χαρακτηρίζει «παιδαγωγικά διάτρητο» το σύστημα των εξετάσεων | Menelaos Myrillas / SOOC
Επικαιρότητα

Πώς θα είναι το ελληνικό «Μπακαλορεά»

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου λέει ότι το απολυτήριο Λυκείου έχει ευτελιστεί και καυτηριάζει το πώς γίνεται το μάθημα στη Γ' Λυκείου. «Οι πανελλήνιες ισοπεδώνουν την ελληνική νεολαία» τονίζει
Protagon Team

Εισαγωγή στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ με βάση την απόδοση των υποψηφίων σε δύο ή τρία μαθήματα «ειδικότητας» και σε ένα ή δύο ακόμη κοινά μαθήματα για όλους τους μαθητές προβλέπεται στις αλλαγές για το Λύκειο, τις οποίες αποκαλύπτει «Το Βήμα της Κυριακής».

Σύμφωνα με την εφημερίδα, μπαίνει τέλος στη μονόωρη διδασκαλία μαθημάτων σε όλο το Λύκειο, όπου στην τελευταία του τάξη τα μαθήματα περιορίζονται αισθητά και η διδασκαλία τους θα είναι δίωρη ή και τρίωρη ημερησίως.

Επίσης, προβλέπεται τριετές γυμνάσιο, μία χρονιά-«γέφυρα» στην Α’ Λυκείου και ένα ουσιαστικά διετές Λύκειο που θα καταλήγει σε μια τελευταία τάξη, όπου θα γίνονται οι βασικές επιστημονικές επιλογές των μαθητών πριν από την ανώτατη εκπαίδευση.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν τη φιλοσοφία του «πορίσματος των πορισμάτων» για τις αλλαγές σε Λύκειο και πανελλαδικές εξετάσεις, το οποίο κατατίθεται την ερχόμενη εβδομάδα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Πρόκειται για το τελικό πόρισμα που συντάχθηκε από τους επιστήμονες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και στο οποίο συνδέονται όλα τα πορίσματα που κατατέθηκαν ως σήμερα για τα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων και αναδιάρθρωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο Λύκειο.

Ηδη πάντως από το πρωί του Σαββάτου, μέσω συνέντευξής του στην «Ημερησία», ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου είχε περιγράψει το πλαίσιο αναμόρφωσης του Λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε Σύμφωνα με τον ίδιο, το σχολείο θα πρέπει να έχει έναν ενιαίο εκπαιδευτικό χαρακτήρα μέχρι και την Γ΄ Λυκείου, ενώ εξέφρασε τον προβληματισμό του για την ποιότητα του απολυτηρίου στο τέλος του Λυκείου.

«Υπάρχει ένας ευτελισμός του απολυτηρίου. Δεν έχει κάποιο αντίκρισμα, κάποια αξία ή κοινωνική υπόσταση. Πρόκειται, στην ουσία, για μια “σκιά” του απολυτηρίου», σημείωσε.

Ανάλογο προβληματισμό εξέφρασε και για τις πανελλήνιες εξετάσεις, για τις οποίες τόνισε ότι έχουν «καταφέρει» δύο πράγματα: «να ισοπεδώσουν τους νεολαίους και να τινάξουν στον αέρα το Λύκειο».

Αναγνώρισε ότι το εξεταστικό σύστημα είναι «λειτουργικά άψογο και αδιάβλητο», αλλά ταυτόχρονα είναι «παιδαγωγικά διάτρητο».

«Εμένα», τόνισε, «μού φαίνεται αδιανόητο να είσαι 18 ετών, να πηγαίνεις το πρωί στο σχολείο που δεν σου προσφέρει τίποτα στη Γ΄ Λυκείου, να βαριέσαι όλη την ώρα και να περιμένεις να τελειώσει, ώστε να πας στο φροντιστήριο για να απομνημονεύσεις την ύλη, να έρχεσαι αργά το βράδυ για να προετοιμαστείς για την επόμενη ημέρα. Εχει μια κοινωνία το δικαίωμα να ισοπεδώνει με αυτόν τον τρόπο τα 18χρονα και να ακυρώνει τους αυριανούς πολίτες της;»