Ενας θανατοποινίτης στις ΗΠΑ θα εκτελεστεί ίσως και είκοσι χρόνια μετά την απαγγελία της ποινής, αρκεί να διαθέτει τα χρήματα ώστε να παίξει καθυστέρηση απέναντι στην Πολιτεία που θέλει να τον δέσει στον κρεβάτι για τη θανατηφόρα ένεση.
Ωστόσο κάθε λεπτό της τελευταίας μέρας έχει μεγαλύτερη αξία από μία ολόκληρη δεκαετία. Και οι περισσότεροι προσπαθούν να το κερδίσουν, έστω και αν η ώρα εκτέλεσης είναι αυστηρά προγραμματισμένη. Επίσης η συντριπτική πλειοψηφία απολαμβάνει το τελευταίο γεύμα αν και είναι να απορείς πώς λύνεται το στομάχι εκείνες τις στιγμές. Δυστυχώς για αυτούς, οι Πολιτείες θέτουν περιορισμούς στο μπάτζετ. Δεν μπορείς να φας αστακό πριν σε εκτελέσουν, αλλά προσπαθείς να ευχαριστηθείς ακόμα και ένα ταπεινό μπέργκερ.
Υπήρχαν τρεις εμβληματικές αναφορές στις προγραμματικές δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα, μετά την εκλογή του Ιανουαρίου 2015.
Η πρώτη ήταν από το «House of Cards»: «Είμαστε κάθε λέξη του Συντάγματος». Γελάμε και πάμε στη δεύτερη. Αφορούσε τη μείωση των μετακλητών υπαλλήλων. Προεκλογικά μάλιστα έλεγε ότι δεν χρειάζονται μετακλητοί καθώς άξιοι δημόσιοι υπάλληλοι στελεχώνουν τον κρατικό μηχανισμό. Η τρίτη αναφορά προανήγγειλε την πώληση κρατικών αεροσκαφών. Έχουμε τρία, μπορούμε να βολευτούμε και με δύο. «Δίνουμε εντολή να πουληθεί αρχικά το ένα από τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη γιατί το παράδειγμα του λιτού βίου πρέπει να ξεκινήσει από εμάς, από την ίδια την Κυβέρνηση…»
Το 2014, επί κυβερνήσεως Σαμαρά, στα βουλευτικά και υπουργικά γραφεία υπηρετούσαν 1.900 μετακλητοί υπάλληλοι. Σήμερα έχουν φτάσει τους 3.000, σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει ο κ. Παναγιώτης Καρκατσούλης, του ΚΙΝΑΛ. Ο ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε το Δημόσιο με 40.000 συμβασιούχους. Αυτή τη στιγμή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα υπηρετούν 100.000 συμβασιούχοι. Μάλιστα οι μετακλητοί είναι οι προνομιούχοι Έλληνες που είδαν τις μισθολογικές τους αποδοχές να αυξάνονται κατά 14,7% την τελευταία τριετία. Εδώ βέβαια πετιέται ένας Πολάκης και σου λέει ότι αυτά τα στοιχεία επιβεβαιώνουν το κοινωνικό πρόσημο της κυβερνητικής πολιτικής. «Δώσαμε καλοπληρωμένες δουλειές σε χιλιάδες συμπατριώτες μας». Μην κοροϊδευόμαστε, όλοι ξέρουμε περί τίνος πρόκειται. Το κράτος λαφυραγωγήθηκε υπέρ κόμματος, κολλητών και Καρανίκα.
Η κυβέρνηση, με βάση τη δέσμευση του Πρωθυπουργού, σκόπευε να πουλήσει το αεροσκάφος Embraer Legacy των 13 θέσεων. Αποκτήθηκε το 2002 έναντι 27,5 εκατομμυρίων δολαρίων και η κάθε ώρα πτήσης κοστίζει 4.904,08 ευρώ. Δεν έβαλε ούτε αγγελία στο e-bay. Και όπως θυμίζει με ερώτηση του ο βουλευτής του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς, έχουμε άλλα δύο αεροπλάνα. Το υπερπολυτελές G-V Gulfstream V, αγοράστηκε το 2003 για τις ανάγκες της ελληνικής Προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Κόστισε 48 εκατομμύρια δολάρια, διαθέτει 15 θέσεις και το κόστος πτήσης ανά ώρα ανέρχεται σε 5.537,09 ευρώ. Υπάρχει και το Embraer 145 των 32 θέσεων, αποκτήθηκε δωρεάν το 1999 μετά το δυστύχημα με το μοιραίο Falcon και το κόστος για κάθε ώρα πτήσης ανέρχεται σε 7.570,15 ευρώ.
Το κόμμα που έθετε ζήτημα για το αυτοκίνητο του Ευάγγελου Βενιζέλου, ως κυβέρνηση διατηρεί τρία αεροσκάφη, προφανώς για να πηγαίνει με την άνεση του ο Πάνος Καμμένος στη Βραζιλία και να κλείνει κρίσιμες συμφωνίες για την άμυνα της χώρας.
Αν τα βάλετε όλα αυτά στη ζυγαριά, τότε θα γνωρίζετε και τη βαρύτητα της πρωθυπουργικής δέσμευσης για εκλογές στο τέλος της τετραετίας. Σοβαρολογεί. Είναι πολλοί οι μετακλητοί και μεγάλη η χλιδή της εξουσίας για να τα εγκαταλείψουν νωρίτερα. Θα το χειριστούν όπως ο θανατοποινίτης. Μέχρι το τελευταίο λεπτό.