Και ναι. Ηρθε αυτή η ώρα. Οταν η επιτομή όλου του ερασιτεχνισμού που παρακολουθούμε χρόνια τώρα στην επικοινωνία προορισμών της χώρας, φθάνει στην κορύφωσή της. Με ένα σύνθημα που περικλείει τα πάντα: προχειρότητα, αντιγραφή, επιπολαιότητα, άγνοια. Και θράσος. Γιατί με όλα τα παραπάνω, τολμά να εκτεθεί σε δημόσια θέα.
«WE ready, YOU safe, ALL happy». Για όσους δεν κατάλαβαν, αυτό είναι το μήνυμα που εκπέμπει ο Δήμος Πάρου, στους ταξιδιώτες απανταχού και μελλοντικούς επισκέπτες του νησιού. Στόχο έχει να κερδίσει τον χαμένο χρόνο και να μετριάσει τις απώλειες της τουριστικής κίνησης, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. Μέχρι την ίαση λοιπόν, το μήνυμα είναι: Εμείς έτοιμοι, εσείς ασφαλείς, όλοι καλά. Σε «άπταιστα» Αγγλικά!
Δεν είναι ότι ο Δήμος Πάρου παρακολουθεί τις εξελίξεις και προφανώς ενημερώθηκε για το οπτικό υλικό που ετοίμασε η Marketing Greece, με σύνθημα «Till then, Stay safe». Δεν είναι ότι ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού χρησιμοποιεί τα hashtag #staysafe, #staypositive. Δεν είναι ότι ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, έχει δημιουργήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού, το οποίο προσπαθεί να συντονίσει σε κοινή κατεύθυνση τις ενέργειες και τη στρατηγική των προορισμών ανά την επικράτεια, με στόχο πιο ποιοτικό τουρισμό. Δεν είναι ότι ο Πρωθυπουργός έχει δημιουργήσει ειδική ομάδα για το rebranding της χώρας, στο υπουργείο Εξωτερικών, με επικεφαλής τον Στιβ Βρανάκη.
Οχι, όλα αυτά δεν είναι αρκετά… Είναι ότι ο Δήμος Πάρου θέλησε να βάλει τη δική του σφραγίδα, με την τεχνογνωσία και τα μέσα που διαθέτει (;).
Κι έτσι, αναζητώντας ένα «έξυπνο» μότο, σκαρφίστηκε το «WE ready, YOU safe, ALL happy». Σαν Greek kamaki. Ή Me Tarzan, You Jane…
Δεν είναι βέβαια κάτι τόσο διαφορετικό σε ύφος, σκεπτικό και διατύπωση, από όλα τα συνθήματα και προσπάθειες που έχουμε αντιμετωπίσει κατά καιρούς, από «μαθητευόμενους μάγους» της αυτοδιοίκησης και όχι μόνο. Τη «Βαβέλ» που βλέπουμε στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, στο Λονδίνο και στο Βερολίνο, σε φυλλάδια, περίπτερα, ανθρώπους και προορισμούς.
Ολα αυτά τα ανεχόμαστε, με έναν τρόπο ακούσιο ή εκούσιο. Ανακυκλώνονται στον χρόνο, σαν παράλληλες διαδρομές. Κανείς δεν μιλά και είναι όλοι ευχαριστημένοι. Αυτό που εξοργίζει τώρα, έχει να κάνει με την κρισιμότητα των στιγμών. Η οποία απαιτεί επαγγελματισμό, σοβαρότητα, μελέτη και ακρίβεια. Και αυτό καταστρατηγείται με τον πιο κωμικοτραγικό τρόπο. Επιβεβαιώνοντας το διαχρονικό πρόβλημα, που δεν φαίνεται να διορθώνεται, όσες εταιρίες στρατηγικής, οργανισμοί, ειδικοί και συμβούλια να υπάρξουν.
Αυτό που το επιτείνει δε, είναι και η διαλεκτική που συνοδεύει το σύνθημα, σε δηλώσεις του αρμοδίου στον τοπικό τύπο. «Χωρίς να καταθέτουμε τα όπλα, ετοιμαζόμαστε ως Δήμος για να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο μετά από τα αναγκαστικά μέτρα που επιβλήθηκαν παγκοσμίως λόγω του κορωνοϊού», δηλώνει ο Πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής Μικές Λεοντής στον «Παριανό Τύπο». Ο ίδιος, δηλώνει ότι ο Δήμος Πάρου παραμένει ανοιχτός σε προτάσεις από τους επαγγελματίες, καλώντας όλους να είναι έτοιμοι «για τη μεγάλη εξόρμηση που θα σηματοδοτηθεί με την παρέλευση του φαινομένου ώστε σε στενή συνεργασία και με την εταιρία Συμβούλων του Δήμου με την οποία ήδη είμαστε σε καθημερινή συνεννόηση να οργανώσουμε τη διαφημιστική και επικοινωνιακή μας επίθεση, με στόχο να καλύψουμε τα κενά και να επιτύχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα σύμφωνα με τις προβλέψεις που είχαμε πριν την εμφάνιση της κρίσης».
Don’t worry, be happy.