Τις τελευταίες μέρες στο δίκτυο κυκλοφορούν διάφορα βίντεο που σχετίζονται, αμέσως ή εμμέσως, με την Ελληνική Αγωγή, συμφερόντων της οικογενείας Γεωργιάδη. Στο ένα, μία κυρία μας λέει ότι οι αρχαίοι Ελληνες είναι η άρια φυλή, σε ένα άλλο η κυρία Μανωλίδου-Γεωργιάδη λέει ότι η Ακρόπολη υπάρχει εδώ και εκατομμύρια χρόνια, σε κάτι παλαιότερο ο ίδιος ο υπουργός εξηγεί πώς ακόμα και βασικές έννοιες της αγγλικής προέρχονται από τα ελληνικά. Αυτό το τελευταίο το κάνει εξαιρετικά ο Γκας Πορτοκάλος στο «Γάμος α λα ελληνικά», όταν εξηγεί ότι το «κιμονό» προέρχεται από το ελληνικό «χειμώνας».
Τέλος πάντων, είναι λογικό να υπάρχουν και λάθη και ευτράπελα σε ένα εκτενές πρόγραμμα για την προώθηση της «Ελληνικής Αγωγής», όπως λέγεται και ο φορέας του υπουργού Ανάπτυξης, που ειδικεύεται στη διοργάνωση σεμιναρίων και στην ανάπτυξη ελληνοπρεπούς περιεχομένου.
Μπορεί κάποιοι να έχουν δυσανεξία στο ύφος αυτού του περιεχομένου, να θεωρούν ότι έχει περιοριστική ή ακροδεξιά κατεύθυνση αλλά, τέλος πάντων, ας πούμε ότι αυτό είναι συζητήσιμο. Αυτό που εγώ θεωρώ ότι καλλιεργεί αίσθημα εθνικής υπεροχής, για εσάς ενδέχεται να είναι φωτεινό μονοπάτι προς την πνευματική ολοκλήρωση –δεν θα το λύσουμε τώρα. Επίσης, εδώ που μας έλαχε να ζούμε και να στέλνουμε τα παιδιά μας σχολείο, οι κυβερνήσεις θεωρούν ότι έχουν το δικαίωμα (και την υποχρέωση) να δίνουν ιδεολογική κατεύθυνση στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Και μάλιστα με αγωγή. Πότε με Προγεννητική και πότε με Ελληνική.
Ομως υπάρχει ακόμα ένα θέμα.
Εκπαιδευτικό περιεχόμενο που δημιουργείται από την εταιρεία ενός υπουργού, διατίθεται, εντελώς δωρεάν, προς τη μαθητική κοινότητα και μάλιστα σε παιδιά του Δημοτικού. Συγγνώμη, αλλά με εντελώς εμπορικούς όρους, είναι σαν να επιτρέπεται στην εταιρεία του υπουργού να μοιράζει φυλλάδια σε εν δυνάμει πελάτες.
Ναι, αλλά κάτι τέτοιο επιτρέπεται και σε άλλους, σωστά; Σωστά. Μόνο που οι άλλοι δεν είναι υπουργοί, δεν παρακάμπτουν δεοντολογικούς όρους, η τήρηση των οποίων απετέλεσε ένα ακόμα πιστοποιητικό αριστείας.
Ακόμα και αν το υλικό της Ελληνικής Αγωγής ήταν αδιαμφισβήτητης επιστημονικής αξίας, ακόμα και αν εισήγε τα παιδιά στη Ρομποτική, από τη στιγμή που πίσω του βρίσκεται εν ενεργεία υπουργός, δεν είχε θέση στα σχολεία. Εκτός και αν εκτός από Ελληνική Αγωγή, θέλουμε να διδάξουμε στα παιδιά και Ελληνική Πρακτική.