Πλατεία Συντάγματος, Κυριακή 4 Φεβρουαρίου, ό,τι απέμεινε μετά το συλλαλητήριο | Nikos Libertas / SOOC
Απόψεις

Εξι ερωτήσεις στον απόηχο των συλλαλητηρίων…

...Προς πολιτικούς, κοινωνιολογούντες, σκεπτόμενους πατριώτες, θιγμένους Ελληνες Μακεδόνες, «μπλε βαθείς, σχεδόν μαύρους» προπαγανδιστές, προς εφημερίδες, κανάλια και γνωστούς δημοσιογράφους που κολακεύουν χωρίς αναστολές το «λαϊκό αίσθημα» για το Μακεδονικό
Δημοσθένης Κούρτοβικ

Ερώτηση προς πολιτικούς που θεωρούν ότι θα γίνουν αύριο μπροστάρηδες αν διαλέξουν σήμερα να είναι ουραγοί: το λαϊκό αίσθημα, όπως καταγράφεται από δημοσκοπήσεις και εκδηλώνεται με συλλαλητήρια, ταυτίζεται οπωσδήποτε με τη λαϊκή βούληση; Και επειδή η ερώτηση μπορεί να φανεί παράδοξη και να τους μπερδέψει, θα τους διευκολύνω θυμίζοντας δύο περιπτώσεις από το πρόσφατο παρελθόν. Η πρώτη: οι τρία εκατομμύρια υπογραφές και οι εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου που μάζεψε ο τότε αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος στο Σύνταγμα το 2000 για το θέμα των ταυτοτήτων προκάλεσαν άραγε κάποιο διαρκές κίνημα αντίστασης ή έστω κάποια μόνιμη δυσφορία του λαού για την αλλαγή που πέρασε τελικά; Η δεύτερη: το ΟΧΙ του δημοψηφίσματος του 2015 ήταν άραγε τόσο αποφασιστικό όσο ήταν μαζικό και, αν η απάντηση είναι θετική, γιατί η δια της κωλοτούμπας μετατροπή του σε ΝΑΙ δεν έγινε απλώς ανεκτή από τον λαό μα και επιδοκιμάστηκε στις κάλπες δύο μήνες αργότερα;

Ερώτηση προς κοινωνιολογούντες: αν αυτό που εκφράζουν τα πρόσφατα θηριώδη συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα είναι ένα «ως εδώ και μη παρέκει» του λαού για τις συνεχείς ταπεινώσεις των τελευταίων χρόνων, ποιες συνεχείς ταπεινώσεις οδήγησαν στα ακόμη πιο θηριώδη συλλαλητήρια του 1992 στις ίδιες πόλεις για το ίδιο ζήτημα (ή, κατά τη δική τους λογική, με την ίδια αφορμή);

Ερώτηση προς σκεπτόμενους πατριώτες που απορρίπτουν τον συμβιβασμό για το όνομα του γειτονικού κράτους: αν το κράτος αυτό δεν ενταχθεί στο ΝΑΤΟ (ό, τι και αν πιστεύουν γι’ αυτόν τον συνασπισμό) και δεν δρομολογηθεί η ένταξή του στην ΕΕ, αν μείνει ξεκρέμαστο και ασταθές, πού αλλού θα ζητήσει έναν ισχυρό σύμμαχο αν όχι στη Ρωσία, η οποία ήδη διεισδύει μεθοδικά στα Βαλκάνια παίζοντας το παλιό χαρτί της προστάτιδας των νότιων Σλάβων και δεν θα διστάσει, αν χρειαστεί, να στηρίξει έμμεσα ή και άμεσα αλυτρωτικές βλέψεις του στην ελληνική Μακεδονία;

Ερώτηση (πολλαπλή) προς θιγμένους Ελληνες Μακεδόνες: αν η Μακεδονία όπου ζείτε είναι ελληνική (που είναι), ποιος την έκανε ελληνική; Δεν την έκαναν τάχα οι παππούδες και προπάπποι σας που ήρθαν, οι περισσότεροι, από την άλλη πλευρά του Αιγαίου; Ποιος αμφισβητεί την ελληνικότητά σας ώστε να πρέπει να τη διακηρύξετε; Αν θεωρείτε ότι Μακεδονία είναι μόνον η ελληνική Μακεδονία και η αντίθετη άποψη προδοτική, γιατί δεν παραδίνετε στην πυρά τα βυζαντινά συγγράμματα και σχεδόν όλες τις ελληνικές εγκυκλοπαίδειες, παλιότερες και νεότερες, που την ορίζουν διαφορετικά;

Ερώτηση (πλήρης θαυμασμού) προς «μπλε βαθείς, σχεδόν μαύρους» προπαγανδιστές: πώς καταφέρατε να πουλήσετε ένα τόσο χονδροειδές ιστορικό ψέμα όσο ότι το μακεδονικό έθνος και η μακεδονική γλώσσα είναι κατασκεύασμα του Τίτο; Εμπνευστήκατε μήπως από τους εθνικιστές της άλλης πλευράς των συνόρων, που πούλησαν εξίσου πετυχημένα το παραμύθι της καταγωγής τους από τον Μέγα Αλέξανδρο;

Ερώτηση, τέλος, προς εφημερίδες, κανάλια και γνωστούς δημοσιογράφους που έχουν παράδοση μαχών εναντίον του ανορθολογισμού, του λαϊκισμού, της εθνοκαπηλείας, του φοβικού και μισαλλόδοξου βαλκανικού πρωτογονισμού, αλλά κολακεύουν τώρα χωρίς αναστολές το «λαϊκό αίσθημα» για το Μακεδονικό: επειδή είναι ολοφάνερο γιατί το κάνετε, πιστεύετε στ’ αλήθεια ότι δεν υπάρχει τίποτα σημαντικότερο από τη με κάθε μέσο αποδυνάμωση και αποπομπή αυτής της κυβέρνησης; Κάνει περισσότερο κακό ο σημερινός, de facto μεταλλαγμένος ΣΥΡΙΖΑ από μια νοσηρή, παράλογη και ολότελα στείρα αντίληψη περί πατριωτισμού, η οποία εμποδίζει χρονίως την πατρίδα μας να προοδεύσει σε οποιονδήποτε τομέα – στην οικονομία, στην παιδεία, στην ποιότητα της δημοκρατίας, στα ίδια τα «εθνικά θέματά» μας;

Σας αρκεί, λοιπόν, η αντικατάσταση μιας ψευδεπίγραφα αριστερής κυβέρνησης από μια ψευδεπίγραφα φιλελεύθερη;