Η καλλονή που τράβηξε τα βλέμματα στις 9 Μαΐου στις Κάννες κατά την επίσημη προβολή της ταινίας «Leto» | Photo by John Phillips/Getty Images/Ideal Images
Απόψεις

Επιτρέπονται τα πεσμένα στήθη στις Κάννες;

Δύο εικόνες, δύο γυναίκες στην Κρουαζέτ, που έγιναν viral για το στήθος τους. Η μία αλαβάστρινη αψεγάδιαστη, η άλλη ακόμα πιο όμορφη με τις ατέλειές της. Επειδή δεν ντρέπεται για το σώμα της, επειδη δεν πάσχισε να κρύψει τη φθορά, επειδή έστειλε ένα μήνυμα κατά του body shaming
Λίλα Σταμπούλογλου

Aγνωστη καλλονή με το στήθος έξω στις Κάννες, έλεγε ο τίτλος. Και στη φωτογραφία έβλεπες όντως μια καλλονή με το στήθος έξω. Eνα στήθος αλαβάστρινο, στητό, περήφανο, σχεδόν σαν ψεύτικο, σχεδόν σαν κόσμημα. Ένα στήθος που έλεγες, καλά έκαναν και το άφησαν να φαίνεται, αφού έμοιαζε σαν στολίδι πάνω στην τουαλέτα υψηλής ραπτικής που φορούσε η κάτοχός του.

Η φωτογραφία με την καλλονή με το στήθος φόρα παρτίδα ήταν μια από εκείνες που τράβηξαν την προσοχή στις Κάννες. Και την προσοχή τράβηξε και τον θαυμασμό προκάλεσε, δικαίως. Δεν είναι κακό να θαυμάζεις ένα ωραίο στήθος που μια γυναίκα άφησε έκθετο σε κοινή θέα. Απ’ την άλλη, δεν είναι λογικό να κράζεις μια γυναίκα, επειδή άφησε σε κοινή θέα το πεσμένο της στήθος.

Αυτό ακριβώς έγινε με τη Λορά Τενουτζί, σύζυγο του δημάρχου της Νίκαιας Κριστιάν Εστροζί. Το στήθος της Laura έγινε το δεύτερο viral στήθος των Καννών, κι η ίδια άρχισε στα καλά καθούμενα να δέχεται σεξιστικά πυρά, γιατί εμφανίστηκε στο κόκκινο χαλί μ’ ένα ντεκολτέ με ατέλειες: Μα, γιατί δεν φόρεσε σουτιέν; Γιατί έβαλε αυτό το ρούχο; Δεν βλέπει ότι το στήθος της κοντεύει να φτάσει στο πάτωμα; Πώς τόλμησε;… σχολίαζε ο κάθε πικραμένος, κάνοντας ένα body shaming με τα όλα του πάνω στο στήθος της Λορά.

Ε, λοιπόν, πολύ χαίρομαι μ’ αυτές τις γυναίκες που τολμούν κάτι τέτοια. Πολύ χαίρομαι που κάποιες καταφέρνουν να μη γίνονται δέσμιες της προσπάθειας για τελειότητα και δεν πασχίζουν να κρύψουν τα αδύναμα σημεία τους, ακόμα και πάνω στο κόκκινο χαλί, το απόλυτο τερέν του ναρκισσισμού και της καμουφλαρισμένης ατέλειας, του μπότοξ, του λίφτινγκ και της πλαστικής χειρουργικής. Αυτές οι γυναίκες είναι σύμβολα ελευθερίας και μια πηγή έμπνευσης για όλες.

Το να εμφανιστείς όπως η Laura Tenoudji στις Κάννες, μ’ ένα ντεκολτέ που το έχουν στραπατσάρει δυο εγκυμοσύνες κι έχει πάρει την κατιούσα, δίνει ένα δυνατό μήνυμα σε όλες τις γυναίκες. Είναι σαν να μας κλείνει το μάτι και να μας λέει: δεν έχω πρόβλημα με το σώμα μου, δεν προσπαθώ να το κρύψω, δεν είναι προτεραιότητά μου να διορθώσω μια ατέλεια. Και δεν δίνω μία για το body shaming που θα δεχτώ. Αντιθέτως, θ’ απαντήσω σε όποιον το κάνει έτσι όπως του αξίζει.

Την απάντηση που έπρεπε έδωσε και η Laura Tenoudji στους πικραμένους που την έκριναν, μέσα από τον λογαριασμό της στο Instagram: «Στοπ στη δικτατορία του αδύνατου σώματος και της αισθητικής χειρουργικής. Μετά τα υποτιμητικά σχόλια που έκαναν κάποιοι θέλω να πω ότι δεν είχα σκοπό να χάσω 10 κιλά για να μπαίνω στο νούμερο 32, ούτε να κάνω χειρουργείο για να έχω τέλειο ντεκολτέ», έγραψε μαζί με το hashtag #JEMAIMECOMMEJESUIS (Μου αρέσω όπως είμαι).

Ετσι θα έπρεπε να νιώθουμε όλες. Ελεύθερες να εμφανιστούμε με το πεσμένο μας στήθος οπουδήποτε.

ΥΓ. Πριν δύο χρόνια, μια άλλη κυρία είχε αφήσει άφωνους τους πικραμένους σχολιαστές της εμφάνισης και του «πώς είσαι έτσι». Ηταν η Τζένι Μπίβαν (Jenny Beavan), η οποία, στην 88η τελετή απονομής των Οσκαρ, ανέβηκε στη σκηνή να παραλάβει το βραβείο της αχτένιστη, αμακιγιάριστη, με παντελόνι, αθλητικά, κασκόλ και δερμάτινο τζάκετ.

Ποια είναι η Jenny Beavan, που τόλμησε να εμφανιστεί έτσι σε Όσκαρ; Θρύλος της κινηματογραφικής ενδυματολογίας είναι, και μάλιστα εξειδικευμένη στα υπέρκομψα κοστούμια ταινιών εποχής. Κι όμως, αποφάσισε να πάει στα Όσκαρ όπως πας στο σούπερ μάρκετ. Σαν να σου λέει: αυτή είμαι, έτσι μ’ αρέσω, δεν ντρέπομαι να σας το δείξω. Και στα παλιά μου τα παπούτσια αν δεν αρέσω σ’ εσένα, πικραμένε σχολιαστή.