Protagon A περίοδος

Θοδωρής Παπαδουλάκης: ο άντρας πίσω απ’ το Νησί

Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτός που υπογράφει την επιτυχία της σεζόν - και ίσως πολλών σεζόν ακόμη - είναι μόλις 36 χρόνων...

Λίνα Παπαδάκη

Ο Θοδωρής Παπαδουλάκης είναι ο σκηνοθέτης του Νησιού. Δεν τον έχω γνωρίσει από κοντά, έχουμε μιλήσει απ’ το τηλέφωνο. Είχε ένα μεσημεριανό διάλειμμα και άνοιξε το κινητό του. Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτός που υπογράφει την επιτυχία της σεζόν – και ίσως πολλών σεζόν ακόμη – είναι μόλις 36 χρόνων, δεν ανήκει στα πουλέν της ιδιωτικής τηλεόρασης και είναι μόνιμος κάτοικος Χανίων.

Έχει ιδρύσει εκεί με φίλους δική του εταιρεία (την έχουν βαφτίσει Indigoview – δεν ξέρω αν γιατί το βαθύ γαλάζιο είναι το αγαπημένο του χρώμα ή πιστεύει στη θεωρία των indigo παιδιών), έχει βραβευθεί από Έλληνες και ξένους για τις μικρού μήκους ταινίες του (Largo, Πιλάλα, Σάμουρε) και στην Αθήνα ανέβηκε για τη σκηνοθεσία της σειράς Μπαμπά μην τρέχεις (που προβλήθηκε το 2007 από το Mega). Και ενώ κάποιοι πίστεψαν ότι η ιδιωτική τηλεόραση έπιανε στον ιστό της άλλον έναν «καλλιτέχνη», αυτός τα παράτησε, είπε όχι σε μια δελεαστική πρόταση και επέστρεψε στα Χανιά.

Λίγους μήνες μετά, όταν ο Πέτρος Μπούτος διάβασε το Νησί και αποφάσισε να το κάνει σίριαλ, το όνομα του Χανιώτη Θοδωρή Παπαδουλάκη ήταν το πρώτο που σκέφθηκε. Ο Θοδωρής που ήξερε τι είναι λέπρα και τι είναι Σπιναλόγκα, είπε από το τηλέφωνο το ναι.

Οι ιθύνοντες του Mega βλέποντας τα πρώτα δείγματα δουλειάς του, δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι είχαν γυριστεί με μια κάμερα που έχει μέγεθος παλάμης. Τα καλλιτεχνικά – όπως ο ίδιος λέει – δεν εξηγούνται είναι το όραμα και η φαντασία που σε οδηγεί.

Γεννήθηκε στη Νότια Αφρική, στα 7 του εγκαταστάθηκε στην Κρήτη και από κει έφυγε για σπουδές στην Αγγλία. Η μουσική τον κατευθύνει. Προγκρέσιβ, χάουζ, άμπιεντ. Πήγε να σπουδάσει αυτό που έκανε από μικρός, ραδιοφωνικός παραγωγός. Μετά μπήκε η τηλεόραση, μετά ο κινηματογράφος. Δούλεψε αντίστροφα.

Ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα στο Νησί από άποψη αισθητικής είναι μόνο η αρχή. Μετά θα «ξεφύγει». Το παράδειγμα του Θοδωρή λειτουργεί ενθαρρυντικά σε ένα περιβάλλον που ασφυκτιά από προβλέψιμες επιλογές. Η τηλεόραση και οι υπογραφές της ακολουθούσαν συχνά το ίδιο γαϊτανάκι. Τώρα σπάει ένα κρικάκι και κάτι νέο πάει να δημιουργηθεί.