Protagon A περίοδος

Τα μυστικά των κόμικς: Ted Benoit

Eκ των σημαντικότερων εκπροσώπων της γαλλικής σχολής κόμικς...

Αρης Μαλανδράκης

photo: Ο Ted Benoit ποζάρει για το protagon.gr κρατώντας μια… παραδοσιακή έκδοση του «Μπλέικ και Μόρτιμερ» (εκδ. ΜΑΜΟΥΘΚΟΜΙΞ)

Ο Ted Benoit είναι ένας από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της γαλλικής σχολής των κόμικς. Δημιουργός του θρυλικού «Ray Banana», ανέλαβε τη συνέχιση των περιπετειών του δίδυμου «Μπλέικ και Μόρτιμερ», μετά το θάνατο του δημιουργού της σειράς, Edgar Jacobs (στην Ελλάδα κυκλοφορούν από την ΜΑΜΟΥΘΚΟΜΙΞ τα άλμπουμ «Υπόθεση Φράνσις Ντρέικ» και «Αλλόκοτη επαφή»).

Με αφορμή το σύντομο πέρασμά του από την Αθήνα, ύστερα από πρόσκληση της ΜΑΜΟΥΘΚΟΜΙΞ και του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών για να υπογράψει τα άλμπουμ του, βρήκαμε την ευκαιρία να τον ρωτήσουμε την γνώμη του για τα ηλεκτρονικά κόμικς. Τις ιστορίες, δηλαδή, που αναρτώνται στο Διαδίκτυο, παρακάμπτοντας τον… σκόπελο του εκδοτικού οίκου.

«Εγώ ανήκω στις παραδοσιακές δυνάμεις! Σχεδιάζω ακολουθώντας την κλασική μέθοδο: μολύβωμα αρχικά, μελάνωμα μετά. Η γυναίκα μου, όμως, που επιμελείται τον χρωματισμό του “Μπλέικ και Μόρτιμερ”, αξιοποίησε την ευκαιρία που προσφέρει το Διαδίκτυο. Αφού πρότεινε ένα κόμικς που είχε σχεδιάσει, χωρίς ανταπόκριση, αποφάσισε να το ανεβάσει στο Ιντερνέτ. Το αποτέλεσμα ήταν να ενδιαφερθούν 2-3 εκδότες, και να ξεκινήσει μια συνεργασία που αλλιώς δεν θα είχε τύχη. Νομίζω ότι τα web comics αποτελούν ένα συναρπαστικό τομέα δημιουργίας. Ίσως τον πιο δημοκρατικό, αφού μπορείς να παρουσιάσεις τη δουλειά σου χωρίς διαμεσολάβηση. Υπάρχει, πάντως, ένα πρόβλημα που μένει να λυθεί. Πώς θα μπορέσει, δηλαδή, ο επισκέπτης να διαβάσει μια ιστορία από την αρχή, όταν βλέπει κάθε φορά το τελευταίο επεισόδιο και πρέπει να αναζητήσει τις προηγούμενες “σελίδες” πηγαίνοντας πίσω. Θυμίζει λίγο την ανάγνωση αραβικού κειμένου!».