“Για στάσου, εγώ βάζω τη δουλειά, οι μέτοχοι βάζουν τα λεφτά και ‘συ που θες να είσαι το αφεντικό τι βάζεις;” Και απαντάει “Presentation”(τη παρουσίαση). Αυτή ήταν η απάντηση του Λίαμ Νίσον, που υποδυόταν έναν γερμανό επιχειρηματία του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου στην εύλογη ερώτηση του πολύτιμου εβραίου λογιστή του (Μπεν Κίνγκσλεϋ). Η ταινία η «Λίστα του Σίντλερ» έθιγε την προσπάθεια οικοδόμησης μιας βιομηχανίας στις αρχές της δεκαετίας του 1940. Μισό αιώνα πριν την εποχή εκείνη ο Oscar Wild έλεγε «το χειρότερο από το να μιλούν άσχημα για σένα είναι να μη μιλούν καθόλου για σένα».
Διάβαζα λοιπόν ότι το 2009 η Ελλάδα ήταν στη 14η θέση ως παγκόσμιο brand χώρας και υποχώρησε στην 22η το 2010 για τους γνωστούς σε όλους λόγους. Πρόσφατα στο 11ο Διεθνές Συνέδριο "Αριστοτέλης" της Ε.Ε.Δ.Ε στη Θεσσαλονίκη με θέμα "Rebranding Greece", παρουσιάστηκε η αμφιλεγόμενη πρόταση του brand strategist Πέτρου (Πίτερ) Οικονομίδη για το πως θα μπορούσαμε να "ξαναχτίσουμε" την εικόνα της χώρας μας.
Αυτή την Κυριακή, 15 Ιανουαρίου 6:30 μ.μ, θα έχουμε τη δυνατότητα να ακούσουμε σε ένα πιο ήσυχο περιβάλλον τον Πέτρο Οικονομίδη καθώς θα είναι καλεσμένος της Λίνας Νικολακοπούλου και του Μάκη Προβατά, στο Loft του πολυχώρου Gazarte. Ο παγκοσμίου φήμης Πίτερ Οικονομίδης γεννημένος στη Νότια Αφρική ζει και δραστηριοποιείται στην Ελλάδα. Είναι ειδικός σε θέματα επικοινωνίας και στρατηγικής branding ενώ έχει δημιουργήσει ορισμένα από τα πιο γνωστά moto μεγάλων εταιρειών, Coca Cola, Apple, International Olympic Commitee, Antenna, Sigma κ.α. Στο τέλος κάθε συνέντευξης «Ένας λόγος παραπάνω», που πραγματοποιούνται κάθε Κυριακή στο Gazarte με καλεσμένους ανθρώπους της διανόησης, το κοινό έχει τη δυνατότητα να υποβάλλει ερωτήσεις στον καλεσμένο ή την καλεσμένη. Οι βραδιές θα εμπλουτίζονται με οπτικοαουστικό υλικό σχετικό με το κάθε θέμα ενώ υπενθυμίζεται ότι η είσοδος είναι ελεύθερη.
Βέβαια θέλω να υπενθυμίσω ότι στην ταινία η έντεχνη «παρουσίαση» και η διαφήμιση του δαιμόνιου επιχειρηματία αν και συνέβαλλε στην γιγάντωση της επιχείρησης ωστόσο την ώρα που εκείνος απολάμβανε την ιππασία του με την ερωμένη του στην εξοχή ακούγονταν οι τυφεκισμοί των εβραίων εργατών του από τους Ναζί στα γκέτο.
Όντως το όνομα(brand name) παίζει σπουδαίο ρόλο όπως υποστηρίζει ο Πέτρος Οικονομίδης αλλά όπως έλεγε και ο γνωστός τραγικός Ευριπίδης, “πόνος, ως λέγουσιν, ευκλείας πατήρ”(ο μόχθος, καθώς λένε, είναι ο πατέρας της φήμης).
Τη Κυριακή λοιπόν στο Gazarte..