Protagon A περίοδος

H Aston του 007 στο σφυρί

Σε δημοπρασία θα βγει το φθινόπωρο η θρυλική Aston Martin DB5...

Σπύρος Σεραφείμ

Σε δημοπρασία θα βγει το φθινόπωρο η θρυλική Aston Martin DB5, μοντέλο του 1964, που οδηγούσε ο Σον Κόνερι ως Τζέιμς Μποντ στις ταινίες «Επιχείρηση Χρυσοδάκτυλος» (1964) και «Επιχείρηση Κεραυνός» (1965).

Αυτό το μοντέλο είναι το πιο διάσημο στην ιστορία του κινηματογράφου. Η εμφάνισή του στην ταινία έφερε την παγκόσμια αναγνώριση στην εταιρία Newport Pagnell. Ο Ίαν Φλέμιγκ έγραφε το 1959 ότι ο Μποντ οδηγούσε μια DB3 στη νουβέλα που γράφτηκε για τον Goldfinger, στην οποία βασίστηκε η ταινία.
Όταν οι παραγωγοί συνάντησαν τους ανθρώπους της Aston, το φθινόπωρο του ’63, τους βρήκαν σκεπτικούς σε σχέση με το αν θα έπρεπε να πρωταγωνιστήσει ένα μοντέλο τους στην ταινία. Αλλά, τελικά, κατόρθωσαν να εξασφαλίσουν τη δημιουργία του νέου μοντέλου DB5.

Need to know

– Πρόκειται ουσιαστικά για το DP216-1 στο οποίο προστέθηκαν 137 κιλά, μετά την τοποθέτηση των σπέσιαλ gadgets.
– Ο σκηνοθέτης Γκάι Χάμιλτον είχε τοποθετήσει έτσι την κάμερα ώστε να δίνει την εντύπωση ότι το DB5 και η Μερσέντες που καταδίωκε, έτρεχαν γρηγορότερα από ό,τι στην πραγματικότητα.
– Οι πωλήσεις της Aston μετά την πρεμιέρα της ταινίας Goldfinger, το 1964, εκτινάχθηκαν κατά 60%.
– «Στην αρχή η Aston Martin δεν ήταν ενθουσιασμένη με την ιδέα και ζητούσε πολλά χρήματα», λέει ο Κεν Άνταμ, ένας από τους θρυλικούς παραγωγούς του Τζέιμς Μποντ. «Όταν, όμως, η ταινία βγήκε στις αίθουσες, δεν συναντήσαμε ποτέ ξανά πρόβλημα, από κανέναν κατασκευαστή αυτοκινήτων».

Η δημοπρασία θα γίνει στις 27 Οκτωβρίου…

…στο Λονδίνο, από τον οίκο RM Auctions. Το διάσημο αμάξι αναμένεται να πωληθεί έναντι 5 εκατ. δολαρίων και τα χρήματα της δημοπρασίας θα διατεθούν εξολοκλήρου στο ίδρυμα The Jerry Lee Foundation, το οποίο ασχολείται με την επίλυση διάφορων κοινωνικών προβλημάτων της εποχής μας. Η Aston θα δημοπρατηθεί μαζί με όλα τα εντυπωσιακά γκάτζετ που το συνόδευαν στην ταινία: Πολυβόλα στο χώρο φόρτωσης, αλεξίσφαιρα τζάμια, περιστρεφόμενες πινακίδες κυκλοφορίας, σύστημα εκτόξευσης συνεπιβάτη, αφαιρούμενη οροφή και το σύστημα ψεκασμού λαδιού στο πίσω μέρος. Αν θυμόσαστε, πρόκειται για λειτουργίες που ελέγχονταν μέσω ειδικά διαμορφωμένων διακοπτών, στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Το αυτοκίνητο έως τώρα βρισκόταν στην κατοχή του Αμερικανού ραδιοφωνικού παραγωγού Τζέρι Λι, ο οποίος το είχε αγοράσει, το 1969, έναντι 12.000 δολαρίων.
Ποιος είπε ότι τα λεφτά είναι μόνο στην τηλεόραση;