Protagon A περίοδος

Game comics

Χάρη στην τεχνολογία τα κόμικς απαλλάχθηκαν από πολλά εμπόδια. Μπορούν, πλέον, να διακινούνται στο διαδίκτυο έχοντας άμεση επαφή με το παγκόσμιο κοινό.

Αρης Μαλανδράκης

Χάρη στην τεχνολογία τα κόμικς απαλλάχθηκαν από πολλά εμπόδια. Μπορούν, πλέον, να διακινούνται στο διαδίκτυο έχοντας άμεση επαφή με το παγκόσμιο κοινό. Μπορούν επίσης να «ξεφυλλίζονται» με κάθε πάτημα του πλήκτρου, να ανταλλάσσονται μέσω links και να αποθηκεύονται, όχι σε κούτες ή στα ράφια της βιβλιοθήκης, αλλά σε φακέλους ηλεκτρονικού αρχείου. Τέλος, μπορούν να μετατρέπονται σε βίντεο γκέιμ για «αναγνώστες» με γρήγορα αντανακλαστικά! Ο Αμερικανός Σκοτ Μακ Κλάουντ διατύπωσε πρώτος τη θεωρία του ατέλειωτου καμβά. Στο βιβλίο «Κατανοώντας τα κόμικς» γράφει ότι η εικονογράφηση δεν πρέπει να περιορίζεται από τα δεσμά της σελίδας, αλλά να εξαπλώνεται στο αχανές πεδίο του διαδικτύου. Έχει ενδιαφέρον ότι στις μέρες μας πολλοί σχεδιαστές χρησιμοποιούν την αισθητική (συχνά και την τεχνολογία) των βίντεο γκέιμ, δίνοντας νέες κατευθύνσεις στην εικονογράφηση και στις τεχνικές αφήγησης της πλοκής.

Καθώς οι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στα κόμικς και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια γίνονται όλο και πιο ασαφείς, ένας μεγάλος αριθμός χάρτινων ηρώων άρχισε σιγά-σιγά να αλλάζει… πλατφόρμα. Στο νέο λαμπρό πεδίο δράσης, οι υπερήρωες εκδοτικών κολοσσών όπως η D.C. και η Marvel ξεκίνησαν μια καινούρια επικερδή καριέρα. Όχι «απέναντι» από τους αναγνώστες, στις τυπωμένες σελίδες του περιοδικού, αλλά σε game storylines αναπτύσσοντας διαδραστική σχέση με τον παίκτη. Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, ο Χαλκ, ο Κάπτεν Αμέρικα, οι 4 Φανταστικοί, ο Θορ και πολλοί άλλοι πρωταγωνιστές των κόμικς (με πιο πρόσφατο παράδειγμα το Kick-Ass), κάνουν πλέον «παιχνίδι» στις κονσόλες διαφόρων εταιρειών.

Την αρχή έκανε η ιαπωνική εταιρεία Capcom (Street Fighter, Mega Man, Resident Evil) λανσάροντας στις αρχές του '90 δύο παιχνίδια: ένα με τους Χ-ΜΕΝ (Children of the Atom) και ένα… ποτ-πουρί από το σύμπαν της Marvel (Marvel Super Heroes). Οι χαρακτήρες που εμφανίζονταν σε αυτά τα παιχνίδια αποτελούσαν δάνεια από τις αντίστοιχες τηλεοπτικές σειρές κινουμένων σχεδίων, διατηρώντας τις φωνές των ηθοποιών που «έντυναν» τους διαλόγους στα επεισόδια. Δύο δεκαετίες αργότερα, το σωτήριο 2011, η εταιρεία Activision Publishing σε συνεργασία με τη Marvel Capcom αναγγέλουν την επανάσταση του 21ου αιώνα! Τον Σεπτέμβριο πρόκειται να κυκλοφορήσουν στην αγορά την τελευταία λέξη στα game comics, με πρωταγωνιστή τον Σπάιντερ-Μαν σε… συσκευασία των δύο! Στο πολυαναμενόμενο Spider-Man: Edge of Time, ο ήρωας αντιμετωπίζει μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της ζωής του: να σώσει τον μέλλοντα εαυτό του! Το παιχνίδι προ(σ)καλεί τον παίκτη να αναλάβει δύο ρόλους, του «κλασικού» Σπάιντερ-Μαν από τα χρόνια του '60 και του επιγόνου του στο 2099 μ.Χ., αποφεύγοντας μια καταστροφική εκδοχή της χρονικής εξέλιξης.