Ήταν ο πρώτος επίσημος πρωταθλητής του μπάτμιντον, το 1990, στη Ρουμανία. Κέρδισε έξι φορές τον τίτλο στην πατρίδα του, συμμετείχε με την εθνική ομάδα σε πανευρωπαϊκούς και τους παγκόσμιους αγώνες και μπόρεσε να πραγματώσει το όνειρο κάθε αθλητή: τη συμμετοχή στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης, το 1992. Χάρη στις διεθνείς διακρίσεις στον αθλητικό στίβο, ο Florin Balaban μπόρεσε να ταξιδέψει στην Ευρώπη και να ασχοληθεί -επαγγελματικά αυτή τη φορά- με τη δεύτερη μεγάλη αγάπη της ζωής του: το γελοιογραφικό σκίτσο. Εγκαταστάθηκε στην καρδιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Λουξεμβούργο, όπου τα τελευταία 15 χρόνια δημοσιεύει καθημερινά τις γελοιογραφίες του στις δύο εφημερίδες με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στο Μεγάλο Δουκάτο, «La Voix» και «Luxemburg Wort».
Παράλληλα, συνεργάζεται με διάφορα έντυπα σε Ελβετία, Γερμανία και Ρουμανία. Ο Florin Balaban διευθύνει επίσης ένα μικρό μουσείο γελοιογραφίας στο Vianden , διοργανώνοντας κάθε χρόνο διεθνή διαγωνισμό γελοιογραφίας με πρώτο βραβείο το (διόλου ευκαταφρόνητο στους χαλεπούς καιρούς μας) ποσό των 6.000 ευρώ. «Μέχρι στιγμής δεν έχουν υπάρξει Έλληνες ανάμεσα στους νικητές» λέει ο ίδιος, περιμένοντας από τους Έλληνες συναδέλφους του να τον… διαψεύσουν.
Όσο για τα δικά του σκίτσα, έχουν κερδίσει αρκετές διεθνείς διακρίσεις και βραβεία.
Ο ίδιος υπολογίζει να έχουν δημοσιευθεί, μέχρι στιγμής, γύρω στις 7.000 γελοιογραφίες του. Σε κάποιες από αυτές πρωταγωνιστεί η ελληνική επικαιρότητα. «Συχνά ασχολούμαι με την Ελλάδα στα σκίτσα μου», μας γράφει. «Αν δεν είναι η οικονομική κρίση, θα είναι οι φημολογούμενες εκλογές. Μπορεί να είναι το Κυπριακό, οι σχέσεις Ελλάδας – Τουρκίας, η Μακεδονία -ουπς! συγγνώμη- η Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας ήθελα να πω -πράγμα για το οποίο με επέπληξαν επισήμως οι φίλοι μου στην Ελλάδα!». Όσο για τους πολιτικούς αρχηγούς, δηλώνει… ευγνώμων για δύο πράγματα: «Τόσο ο προηγούμενος όσο και ο τωρινός πρωθυπουργός σας, με τροφοδότησαν με αρκετές ιδέες για σκίτσα. Και, επιπλέον, έχουν πολύ εύκολα "πιασίματα" για να τους κάνεις το γελοιογραφικό πορτρέτο».