Μια επιχειρηματική συμφωνία αξίας 1,65 δισ. δολαρίων δεν είναι καθόλου μικρό πράγμα, ακόμα και για τα δεδομένα της διεθνούς ναυτιλίας. Και είναι ακόμα μεγαλύτερο όταν περιλαμβάνει τον Γουίλμπουρ Ρος, τον αμερικανό υπουργό Εμπορίου, ο οποίος πρόσφατα ήρθε στη χώρα μας στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ και είχε συναντήσεις με την κυβέρνηση και προσωπικά με τον Αλέξη Τσίπρα.
Το να κλείσει λοιπόν μια τέτοιας κλίμακας συμφωνία μαζί του ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης–ο οποίος περιγράφεται, λόγω της παράλληλης ιδιότητάς του ως εκδότη, ως «εχθρός» της κυβέρνησης– έχει και πολιτικό πρόσημο, ένα μήνυμα από τις ΗΠΑ προς την Αθήνα.
Η συμφωνία αφορά τη συγχώνευση δύο στόλων δεξαμενοπλοίων. Συγκεκριμένα, η Capital Product Partners L.P. (CPLP) συμφερόντων του κ. Μαρινάκη συγχωνεύει τον στόλο τάνκερ της με τον αντίστοιχο της Diamond S Shipping του Γουίλμπουρ Ρος, υπουργού Εμπορίου των ΗΠΑ. Κατ’ αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια από τις μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες τάνκερ στον κόσμο, μέσω μιας συναλλαγής που αποτιμάται στα 1,65 δισ. δολάρια.
Κατά την ανακοίνωση, η εισηγμένη στον NASDAQ, Capital Product Partners (CPLP), υλοποιεί μία από τις μεγαλύτερες και πιο εντυπωσιακές συμφωνίες των τελευταίων ετών καθώς προχωρά στη συνένωση μέρους του στόλου των δεξαμενοπλοίων της, που αριθμεί συνολικά 25 πλοία, με τον στόλο της Diamond S Holdings L.P., δημιουργώντας μια από τις μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες τάνκερ στον κόσμο που θα αριθμεί 68 τάνκερ υψηλών προδιαγραφών.
Η CPLP θα διαθέσει 22 δεξαμενόπλοια τύπου MR και τρία Suezmax σε μία νέα εταιρεία, η οποία με την σειρά της θα συγχωνευτεί με την Diamond S Shipping, ενώ παράλληλα θα διανείμει τις κοινές μετοχές της νέας εταιρείας σε όλους τους μετόχους της CPLP. Οι μέτοχοι της CPLP θα λάβουν premium περίπου 11% της καθαρής αξίας του στόλου, δεδομένου ότι η συγχώνευση αυτή επιτρέπει στην Diamond S να εισαχθεί άμεσα στο NYSE.
Στη νέα κοινή εταιρεία θα συμμετέχουν εκτός του κ. Μαρινάκη, ο Γεράσιμος Καλογηράτος και ο Γεράσιμος Βεντούρης.
Η Diamond S Holdings L.P. αποτελεί μία από τις κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των τάνκερ, καθώς διαχειρίζεται συνολικά 33 δεξαμενόπλοια τύπου Medium Range και 12 πετρελαιοφόρα τύπου Suezmax. Η Diamond S Holdings είναι συμφερόντων του υπουργού Εμπορίου των ΗΠΑ Γουίλμπουρ Wilbur Ross και άλλων επιφανών αμερικανών επενδυτών και τελεί υπό τη διαχείριση της εταιρείας του Ρος.
Από την πλευρά της, η Diamond S Shipping μετά την συνένωση με τον στόλο των τάνκερ της CPLP αναμένεται να είναι ηγέτιδα επιχείρηση στις αγορές δεξαμενοπλοίων αργού πετρελαίου και προϊόντων διύλισης, επωφελούμενη από το ισορροπημένο και μεγάλης κλίμακας χαρτοφυλάκιο πλοίων που θα αποτελείται από 68 δεξαμενόπλοια υψηλών προδιαγραφών με μέσο όρο ηλικίας λιγότερο από οκτώ έτη.
Μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας και την παραχώρηση των δεξαμενοπλοίων της στο νέο σχήμα, η Capital Product Partners θα μετασχηματιστεί σε εταιρεία διαχείρισης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου, με μέσο όρο ηλικίας 6,6 έτη. Ολα τα πλοία της θα είναι υπό μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη χρονοναύλωση με την υπολειπόμενη διάρκειας ναύλωσης να ανέρχεται σε 5,3 έτη, ενισχύοντας ως αποτέλεσμα την προβλεψιμότητα των ταμειακών ροών για τους μετόχους της.
Ο Κρεγκ Στίβενσον, διευθύνων σύμβουλος της DSS Holdings, σχολίασε: «Ο οργανισμός μας είναι στην ευχάριστη θέση να δημιουργήσει με την CPLP μία από τις μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρίες δεξαμενοπλοίων παγκοσμίως. Η συναλλαγή αυτή θα λάβει χώρα σε μια πολύ καλή στιγμή στον κύκλο της αγοράς τανκερ και θα δημιουργήσει έναν από τους μεγαλύτερους και υψηλότερης ποιότητας στόλους καθώς και μία από τις καλύτερα κεφαλαιοποιημένες ναυτιλιακές εταιρίες στην αγορά. Ανυπομονούμε να εκμεταλλευτούμε την εξέχουσα εμπειρία και τη φήμη της CPLP, για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας».
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της CPLP, Γεράσιμος (Τζέρι) Καλογηράτος, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι για αυτή την συγχώνευση με την Diamond S. Η συναλλαγή αυτή αντιπροσωπεύει ένα στρατηγικό βήμα για την δημιουργία υπεραξίας για τους μετόχους μας και μας δίνει την ευκαιρία να ενώσουμε τον τάνκερ στόλο μας με την Diamond S Shipping, η οποία διαθέτει άριστο μάνατζμεντ με εξαιρετική πορεία στον χώρο της ναυτιλίας».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News